Anda kodi jika tidak sertai Facebook ini

Ini bukan iklan racun serangga

Dakwa Kickdefella di bawah Seksyen 29 (4), Akta Pencegahan Rasuah 1997


Saya masih lagi sedih, dengan gelagat perisik-rakyat yang ingin membela seseorang akan tetapi menghina seseorang. Apa yang ingin disampaikan? Ingin menyampaikan bangga dan takbur yang dia tahu banyak maklumat daripada Ketua Penerangan PAS Pusat? Dalam waktu begini saya malas nak bergaduh sesama sendiri. Batu Api telah menyampaikan kemarahan saya dalam entri terbarunya - Hanya manusia yang biadab dan kurang ajar sahaja yang sanggup terbalikkan gambar pimpinan PAS!

Saya tidak berminat dengan insan yang kurang ajar ini. Apa yang saya hendak tulis di sini, saya mengucapkan syabas kepada Kickdefella yang berjaya bersoal siasat bersama SPRM selama 6 jam semalam.

Menurut sumber, Kickdefella bukan sahaja disiasat mengenai RM4 juta, akan tetapi Kickdefella disiasat di atas kesalahan pecah amanah yang telah dilaporkan terlebih dahulu oleh bekas pekerja GMC yang dahulu, yang mana tuduhan beliau tidak membayar gaji dengan sepatutnya pada mereka. Itulah sebabnya dia cuba memperbetulkan presepsi pengunjung blognya dengan,
Saya tidak pernah menyebut perkataan fitnah di dalam posting saya berhubung skandal OGS 4 Juta sebelum ini. Inilah pertama kali saya menyebutnya. Saya juga tidak pernah mengaitkan OGS 4 Juta dengan pembohongan untuk memburukan seseorang. Apa yang saya jelaskan ialah OGS 4 Juta ini bertujuan menimbulkan persepsi yang boleh melemahkan Pak Lah.

Saya juga tidak pernah menyebut perkataan Rasuah dalam posting saya bagi OGS 4 Juta kerana Ops saraf adalah aktiviti mesti dalam gerakan politik atau menentang musuh. Bahkan Sir Alex Ferguson juga menggunakan sepanjang masa dan akan menggunakannya minggu ini bagi usaha terakhirnya untuk membuat Chelsea tercicir sekurang-kurangnya dua mata. Media Inggeris memanggilnya ‘Mind Game’. - Kickdefella

Dan, mengikut SPRM, tindakan kickdefella mendedahkan di dalam blog bukti-bukti rasuah sebelum dilaporkan kpd SPRM adalah salah mengikut akta SPRM, sepertimana yang dilaporkan di dalam Utusan Malaysia,

"Dalam siasatan sesuatu kes, kita terpaksa menggunakan elemen kejutan. Tapi apabila sesuatu itu tidak lagi mengejutkan atau didedahkan terlebih dulu, banyak bahan bukti yang diperlukan dalam siasatan akan hilang," katanya.

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Abu Kassim Mohamed sebelum ini pernah melahirkan kebimbangan dengan trend semakin ramai pihak yang membuat laporan kes rasuah mendedahkan maklumat mengenainya kepada umum.

Tindakan itu sebenarnya menjadi satu kesalahan di bawah Seksyen 29 (4), Akta Pencegahan Rasuah 1997. - Utusan Malaysia

Oleh itu, kita boleh membuat laporan polis terhadap Kickdefella atas kesalahan di bawah Seksyen 29 (4), Akta Pencegahan Rasuah 1997,kerana, dia mendedahkan beberapa klip saraf yang kononnya dibuat untuk menampakkan kelemahan Pak Lah.

Ramai yang mencabar anda untuk mendedahkan kerana mereka tidak tahu, mereka ingin tahu, maka dengan kesilapan anda tersebut, silalah tanggung sendiri.

Kepada Kickdefella, lebih baik menonton Horton Hears a Who! di pagi hari ini, untuk lebih sensitif kepada sekeliling. - A person's a person, no matter how small!

0 Responses