Anda kodi jika tidak sertai Facebook ini

Ini bukan iklan racun serangga

Tok Guru dikatakan berbohong?

Bulan lepas aku ada menulis, tentang kaedah musuh-musuh Islam menghancurkan Islam. Antaranya ialah dengan membanding-bandingkan kemuliaan dan mukjizat Nabi-nabi. Nabi Isa dikata lebih mulia dari Nabi Muhammad dsb. Klik link ini jika berminat.

Tujuan kaedah ini mudah, supaya umat Islam boleh diprovok dan demi membela Nabi Muhammad, maka umat akan memperendahkan pula Nabi Isa. Nauzubillah.

Kaedah ini diadaptasi pula oleh golongan anai-anai. Mereka banding-bandingkan kepimpinan TGHH dan Almarhum Ustaz fadzil. Atau membandingkan peribadi TGHH dan TGNA.

Bukan sayang sangat pun TGNA, tetapi demi menghancurkan kredibiliti TGHH, maka jadikan 'sayang TGNA' itu sebagai perisai.

Bila matlamat meragukan umat Malaysia dengan TGHH hampir tercapai, serangan beralih pula kepada batang tubuh TGNA.

Seorang yang selama ini memuja TGNA macam Dewa Kayangan, hari ini sanggup melabel wali Allah ini dengan gelaran pembohong.

Aku tidak akan mengulas tentang ada atau tidak usaha meminta derma kepada pihak PASTI sebagai syarat kelulusan projek. Perkara ini terlalu samar. Dedahan Kickdefella hanya surat 'penderma bersetuju menderma' dan bukannya 'tukang lulus meminta derma'.

Melainkan ada surat rasmi dari sekian-sekian exco meminta derma untuk organ parti sebagai syarat kelulusan projek, maka baru boleh mengulas. Sepanjang yg aku baca, tidak ada. Tak tahulah kalau mata terlepas pandang. Banyak sangat surat yang kabur. Jadi untuk itu aku tinggal.

Lebih baik silap tidak mengulas dari silap mengulas.

Ada lompang yang sangat besar pada tuduhan.

Tetapi jika benar sekalipun, mengapa mesti di tuduh TGNA pembohong?. Bukan semua urusan kerajaan sebenarnya di bawah kawalan mutlak TGNA; apatah lagi jika ada anai-anai yang mengacau.

Aku masih ingat ketika TGNA membentangkan usul pengurangan kuasa raja di DUN Kelantan, air matanya tumpah tatkala menceritakan ada pegawai yang berada di bawah hidungnya ditukar tanpa pengetahuan dia sendiri.

Jadi apa bohongnya TGNA wahai Syed Azidi? Dia kata sepanjang pengetahuannya, tidak ada usaha meminta. Maknanya kalau ada, ia di luar pengetahuan dia. Takkan itu pun tak faham? Takkan itu pun nak kata bohong?

Ini satu tuduhan bodoh dan jahat!

Maka di sini aku amat-amat meragui motif pendedahan Syed Azidi. Surat tahun 2000, tapi pendedahan baru tahun ini!

Peram surat tu buat apa? Takkan jadi arak kalau peram.

Tetapi ada golongan Pas Recond yang datang dan membantu membersih maruah Tok Guru? Aku buka 3 blog Pas Recond: General, Tukang buat logo dan kawan baik aku. Dak, takdak satu pun artikel khas membela Tok Guru...

Mana menghilang semua blogger2 yang konon 'bersama' TGNA?

Takkan nak suruh kami? Kami ni 'perpaduang', 'fraksi UMNO', 'pencacai Us Nasha', 'blogger upahan Dr Hasan Ali', 'genetik Melayu lemah', 'penyokong falsafah bidaah kepimpinan ulama', 'puak walak'........

Last sekali, puak ini juga yang terjun ke depan..

Terima kasih banyak-banyak la Pas Recond..

Sumber : http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/04/tgna-pula-yang-berbohong.html

-
0 Responses