Anda kodi jika tidak sertai Facebook ini

Ini bukan iklan racun serangga

Kickdefella Fitnah - Post-Mortem PRU 12 PAS Kelantan

Saya ingin menjawab entri kickdefella - Celako, celako, celako - yang mendedahkan Laporan Postmortem PRU 12 PAS Kelantan.

Saya ingin bertanya kepada kickdefella, siapakah exco yang tergamak mendedahkan perjalanan mesyuarat exco berdasarkan kenyataan anda ini?

"Bagaimana Nik Abdul Aziz tidak tahu menahu hal ‘derma’ ini bila di dalam insiden terakhir Nik Aziz terpaksa berdebat dengan salah seorang exco yang cuba menghalang tindakan tidak bermoral ini berterusan. Hingga akhirnya Nik Aziz terdiam bila exco berkenaan terpaksa membaca ayat Al Quran yang mengkehendaki kekayaan dibahagikan sama rata dan bukan kepada golongan tertentu sahaja.

Saya tidak berhasrat mendedahkan maklumat terperinci kerana ini berkisar kepada mesyuarat Majlis Kerajaan Negeri (Exco) dan saya tidak mahu ada ahli exco yang akan melenting dan mendakwa bahawa apa yang saya sebut melanggar Akta Rahsia Rasmi dan ada lagi gesaan supaya siasatan dibuat terhadap ahli exco yang membocorkan rahsia yang dibincangkan di dalam mesyuarat Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri." - kickdefella
Saya mohon exco tersebut meminta maaf kepada umum jika dia melakukannya, akan tetapi jika fitnah daripada kickdefella kita mohon Allah melaknat kepada fitnah ini. Akan tetapi ahli mesyuarat exco mesti tahu, kerana mereka ada dalam itu dan tahu siapa yang berhujah kepada TGNA pada waktu itu, exco bukan ramai hanya ada sedikit, mudah untuk mengesan exco tersebut.

Memelikkan, saya tercari-cari pada gambar dokumen postmortem yang ada di blognya, tiada satu perkataan pun yang menyerupai ayat-ayat ini,

"Berpindah kepada faktor Kewangan, adalah amat mendukacitakan bila Jentera PAS Negeri Kelantan mengadu tidak mempunyai sumber kewangan yang cukup. Ini kerana tempoh 1999 hingga 2004, beratus ribu ekar tanah balak dan juga pengambilan pasir sungai telah diluluskan kepada pihak swasta dengan janji derma yang menjangkau puluhan juta ringgit. Adakah wang derma yang sepatutnya dihadiahkan kepada Jentera Parti yang berselindung disebalik nama NGO-NGO, Syarikat-syarikat ‘Non-Profit’ Berhad dan agensi-agensi dakwah telah disalah gunakan atau telah dikeluarkan untuk tujuan lain yang memberi faedah kepada beberapa individu dan bukan aktiviti parti? Ahli-ahli PAS sepatutnya bertanya kepada pimpinan parti mereka." - Kickdefella

Apakah dokumen yang didedahkan itu semata-mata hiasan untuk mengaburi mata-mata pengunjung, yang ingin menguatkan hujah ayat di atas? padahal ayat di atas tidak ada kena mengena pun dengan dokumen yang didedahkan.

Sila lihat dokumen bahagian kewangan,


Klik pada image untuk melihat lebih detail

Di mana ayat-ayat yang menjelaskan bahawa "janji derma yang menjangkau puluhan juta ringgit"? Di mana?

Fitnah yang terang-terangan yang telah dilakukan oleh kickdefella. Adakah anda ingat? rakaman audio yang didedahkan oleh Tulang Besi yang melibatkan pertemuan blogger bersama Hassan Ali dan Ustaz Nasharuddin? Ia merupakan modus operandi yang hampir sama. Memutar belitkan fakta yang ada. Lain audio tu cakap lain pula yang diulas.

Memang anda kickdefella celako, celako dan celako.
2 Responses
  1. Anonymous Says:

    imho, penulis artikel di atas membuat pembacaan berpilih.... kalau dia betul-betul membaca, dia boleh jumpa surat nie dalam entri bulan March di blog kickdefella:

    http://kickdefella.files.wordpress.com/2010/03/balak-12.jpg?w=510&h=722
    http://kickdefella.wordpress.com/2010/03/


  2. Sila baca artikel baru saya - http://setelah.blogspot.com/2010/04/kickdefella-fitnah-derma-rasuah-tgna.html