Anda kodi jika tidak sertai Facebook ini

Ini bukan iklan racun serangga

GMC bukan Tok Guru punya

Kickdefella semakin merapu, membuat kenyataan tanpa ada bukti kukuh dan kuat bagi membantu menguatkan hujah.

Syabas kepada Cikgu Pa kerana menjawab fitnah Kickdefella dengan cepat serta tangkas di sini - Bohong saya wakili GMC - Mustafa. Bagaimana kickdefella? Puas hati dengan jawapan Cikgu Pa?

Dalam artikel terbarunya juga, ia juga mendakwa,
Beberapa hari sebelum Pilihanraya Umum 2008, YAB Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz telah dijadualkan untuk memberi satu sidang media di Studio Global Media Channel Sdn Bhd. Memandangkan ini pertama kali Tuan Guru akan berkunjung ke GMC saya telah mengemukakan soalan kepada YB Dato’ Haji Husam Musa berhubung pemilikan Global Media Channel.

“Kalau Tok Guru tanya, hak siapa, apa perlu saya jawab?” Tanya saya pada Husam dalam pertemuan harian kami.

“Kata ni hok Tok Guru,” itu arahan daripada Husam.

Saya tidak pernah mempertikaikan kenyataan Husam. - Kickdefella

Berdasarkan kenyataan di atas, tidak dapat membuktikan bahawa GMC ini adalah milik Tok Guru. Berdasarkan tajuk artikelnya yang mengelirukan saya berasakan kita patut mengambil tindakan dan melaporkan kepada pihak berkuasa yang Kickdefella membuat fitnah menuduh Tok Guru memiliki GMC. Tajuk artikel terbarunya ialah - GMC Hak Tok Guru.

Kickdefella menyebut dalam artikel itu nama-nama, seperti nama Ustaz Nasharuddin Mat Isa dan juga Penolong Setiausaha Agung PAS yang saya percaya ia bernama Dato Takiyyudin yang pernah melawat dan menggunakan GMC. Dan terus menimbulkan persoalan kepada saya;

1) Apakah dengan menyebut nama-nama ini membolehkan orang percaya bahawa GMC ini PAS punya?

2) Apakah dengan tindakan ini, ingin membuktikan bahawa PAS tahu akan kewujudan GMC?

3) Tidakkah GMC itu memainkan peranan sebagai syarikat swasta, sesiapa sahaja boleh menggunakannya dengan syarat bayar perkhidmatannya? Mengapa Ustaz Nasharuddin dan Dato' Takiyuddin tidak boleh menggunakan syarikat swasta ini?

Banyak lagi persoalan timbul, namun saya simpan untuk jawap di lain artikel. Jawapan bagi kesemua soalan boleh dibaca pada artikel saya yang lepas - Apa itu Global Media Channel (GMC) & kaitan dengan RM 4 juta?. Baca dan fahami peranan GMC dan apa itu GMC sebenarnya. Paling jelas ia bukan PAS.

Dan selebihnya, saya menunggu jawapan daripada Dato' Hussam tentang dakwaan Kickdefella,
Di dalam mesyuarat exco Kerajaan Negeri Kelantan juga nama Global Media Channel disebut beberapa kali. Bagaimanapun niat murni itu tidak dapat menghidupkan semula Global Media Channel kerana ia dilihat sebagai platform Husam untuk menaikkan imejnya. - Kickdefella
Kesimpulannya, saya yakin dan percaya bahawa GMC bukan Tok Guru punya.
1 Response
  1. semakin tok guru dituduh dengan pelbagai fitnah, maka semakin tinggi darjatnya diangkat oleh Allah S.W.T. orang yang membuat fitnah, tunggu aje lah masa utk dihumban ke neraka jahannam.. [my blog]